söndag 6 februari 2011

Massor av människor

http://www.freedigitalphotos.net/images/view_photog.php?photogid=1603

Just nu tänker jag på folkmassor, att jag känner mig stressad när jag är ute i folkträngsel är en sak men jag får också obehagskänslor av att se folkmassor i TV. Ofta ser man dem tillsammans med problematiska, farliga situationer som nu från Kairo förstås men det behöver inte vara det heller.

Det kanske delvis handlar om att man obönhörligt tas ned på jorden vad gäller den egna betydelsen i den stora massan?

Inte vet jag men det kanske kunde vara något att försöka gestalta på bild.
Folkmassan - en lite mer stiliserad utformning som också förmedlar
stresskänslan? Jag har försökt med några skisser men de ser alldeles för snälla och harmoniska ut. Kanske rent av någon läsare som kan tipsa om hur man
med lite mer abstrakta former och färger kan förmedla stress och obehagskänslan?