måndag 21 februari 2011

Iskonsten fullbordad




Idag tog jag mig en promenad till Stadsparken igen för att se de färdiga isskulpturerna. Solen sken så det gnistrade i skulpturerna och det var en behaglig temperatur att promenera i. Det här är nog en konstutställning som slagit rekord vad gäller
intresse från Uppsalaborna.

Den här skulpturen till vänster fick mest beröm i UNT. Den heter  "Larven som längtar efter vingar"




En kisse-katt gnistrade i solen. Jag hörde att folk diskuterade om det var en vanlig katt eller en lokatt. Visserligen var den till och med större än en riktig lokatt men jag tycker den verkar lite för knubbig för att föreställa en sån. Söt var den i alla fall.
Nedan har vi den snirklade figuren som var under bearbetning i mitt tidigare inlägg "förgänglig konst" Den blev tjusig - något liknande evighetssymbolen.

Sist möter  vi en lite mer välsvarvad "Fröken Frost" än tidigare - i gnistrande sol. Det var många fler skulpturer men det blir lite för mycket att visa. Dessutom har det här tagit väldigt lång tid att få till, för bilderna hoppar och far och retas med mig när jag försöker få till bild och text så det ser vettigt ut.