torsdag 1 september 2011

Cykla fort!

                                                              Fotoakuten.se

Cykla fort så lever du längre, säger Netdoktorn idag! Jamen vad nu då - jag cyklar ju nästan inte alls numera. Då måste väl loppet vara kört! Men nu är det så att det inte är hur länge man motionerar som räknas utan det är intensiteten som ger pluspoäng. Men det ger definitivt minuspoäng hur länge du sitter framför datorn och framför TV:n - bara du går upp och kissar under reklamen så är det pluspoäng läste jag en annan gång - jamen nu är du allt ute och cyklar att gå på toan är väl inte samma sak som att cykla fort - nähä. Ät MYCKET choklad det är bra för hjärtat men bli föralldel inte fet - det är inte bra för hjärtat. Du måste kunna matematik om du ska överleva: Vikten genom längden gånger längden och fuska inte nu - du har faktiskt krympt några centimeter och vad sa vågen senast?  Obönhörligt får du din dom: överviktig. Men fet är jag ju ialla fall inte.Ta nu fram måttbandet! Det viktiga är midjemåttet och är du över 80 cm i omkrets så är du dödens då spelar BMI ingen roll - jamen vad kan jag göra åt det då - alla tanter i vår släkt har haft stora magar - är det vad som kallas arvsynd? Oroa dig inte alla som oroar sig mycket riskerar en för tidig död - skratta för i helvete - då lever du längre! Du MÅSTE njuta av livet och ta föööör dig! Men jag ääär ju ingen större muntergök av naturen; skitsamma det finns skrattkurser. Skippa kolhydrater så blir du friskare men dum i huvudet säger en del - nåja det kanske jag är redan men jag tillhör väl de fettskrämda. Nä nu får jag gå vidare - eller cykla och det fort - jag får väl fixa en cykel igen då - min enda chans!