måndag 23 maj 2011

Leker lite lojt.


Ibland jobbar man och sliter och man tycker inte man får ett resultat värt att visa upp och ibland så bara man slarvar till något som här när jag bara skulle leka lite med vått i vått. Det ser ganska trevligt ut om jag får säga det själv - man får en känsla av ett landskap.

Jag känner mig trött just nu efter en förkylning och allt pollen och tycker att det kan vara skönt att bara leka lite med färgerna på akvarellpapper eller på papper som är gjorda för akryl- och oljemålning. Det är kanske snålheten som gör att jag har tränat för lite. För att använda en duk krävs att man verkligen har ett motiv på gång - det där motivet med stort M - annars kan man inte kosta på en duk - ju.

Men nu måste jag försöka få till något på tema "träd". Jag har startad en liten facebookgrupp som heter "Skapa tillsammans", där vi jobbar efter olika teman.
Om man har kommit överrens med några om att göra något så måste man ju för "skams skull". När man känner slig lite trött och seg så kan det vara nyttigt med lite pådrivande "skamkänslor" och det är trevligt att diskutera med likasinnade.  Är det någon som är intresserad av att skapa och vill få lite respons så sök gärna medlemskap i gruppen.
http://www.facebook.com/home.php#!/home.php?sk=group_155058817892124