söndag 12 juni 2011

Konst- och magutställning.

Vi var på utställning häromdagen, dottern och jag. Det var en life-utställning där konstnären Jonas Nilsson målade under tiden. Han skildrar djur och natur. Mest blir det fåglar som han målar utifrån skisser han har gjort på sina  exkursioner i naturen, utgår inte från några fotografier. Det är strongt gjort att sedan få till bra färger utifrån blyertsskisser och det är roligt att se på när bilden växer fram. Men inte skulle jag klara av att måla inför publik!

Trots mina höga ideal fick jag forcera ett visst motstånd för att publicera ovanstående bild där fokus enligt mina egotrippade blickar hamnar på en rund mage. Jag bär en lila topp från Dea och ett par byxor från en affär som gått i konkurs. Jag använder Nivea dagcreme. Härmed söker jag anställning som modell för 60-plusare för alla damer som liksom jag blir omformaterade på gamla dar. Alla spekulanter: var god och respektera platsen i kön!