lördag 25 juni 2011

Inte trendigt att bli gammal men....

Tänk att det kan gå mode i utseende - så superidiotiskt! Klädmode är ju en sak - det är lösa prylar som man köper om man har råd vill säga men kroppar kan man ju inte köpa med tillbehör som tuttar och rumpor... Eller kan man kanske det jo men för tusan - det kan man! Man kan sätta in siliconkuddar både här och där - i läpparna också om inte man har nog mycket till pussmun! Icke önskvärda delar kan skäras bort eller sugas ut. Fantastiskt!  Men det kan ju gå snett, eftersom det finns lycksökare inom branchen som vill tjäna pengar men som inte har utbildning nog att ta hand om klienterna om problem uppstår. Det kan också uppstå svårupptäckt cancer bakom cilikonkuddarna.

Utseendefixering har väl alltid funnits. Vi sjåpade oss väl när vi var unga också och tittade på vågen, även om de flesta av oss inte hade en aning om att sådant som anorexi och bulimi existerade och våra ikoner vad gäller utseende skulle väl ses som tjockisar i dagens läge. Som Anita Ekberg till exempel. En del förfrös sig i tunna nylonstrumpor och hade byxor så snäva när det var aktuellt så man fick sy fast dem på smalbenen på morgonen men skönhets- operationer var väl ändå mindre vanligt.

Men alla blir vi gamla, moden och trender till trots, om vi inte drabbas av svåra sjukdomar eller ond bråd död. Jag har väl krisat en hel del i mitt liv av olika anledningar men jag har inte engagerat mig så mycket i ålderskriser, kanske först när jag fyllde 60 för då tog åldern verkligen ut sin rätt även utseendemässigt och diverse krämpor tog också fart.. När jag tittar på mig själv på kort när jag var yngre kan jag undra varför jag inte uppskattade mig själv mer då. Med nuvarande perspektiv kan jag ju tycka att jag kunde se ganska söt ut. Så njut av din ungdom och intressera dig gärna för kläder och utseende men låt det ta lagom mycket plats så det finns något att leva för även efter 60 och 70 och .... så långt det nu kan bli......