lördag 18 februari 2017

Nu ska här kladdas!


 
Jag vill så gärna blomma ut i fantasi i min målning - slippa att peta så mycket i verkligheten. Nu har jag försökt måla med spateln, (inspirerad av en målning av Marc Grandbois nedan). Men då får man träna på och inte vara så fixerad av resultatet. Så varsågod den bjuder jag på! Men nu vill jag göra något som ser ännu mer "spatligt" ut gäller bara att komma på motiv som passar. Det måste trots allt finnas ett avstamp i verkligheten.
 
Jag är trött på verkligheten i mitt måleri men är mycket noga med den annars när jag diskuterar och tar ställning till vad som är rätt och fel, hur man lever sitt liv och vad man kan kräva av andra människor. Är det mitt livs dilemma - kunna blomma ut i fantasin med båda fötterna på jorden? Ballongen måste vara förankrad någonstans med ett litet snöre annars försvinner den i det blå utan att bli till glädje för någon.....