måndag 27 februari 2017

Det luktar rök..

 
 
Lite kladd blev det. Pensel skulle vara förbjudet. Men jag måste erkänna att jag fick ta hjälp av den för att rädda rökslingan.

Motivet är hämtat från ett foto från Fagerviken, där vi tillbringade en vecka sommaren 2014 medan den stora branden pågick i sydvästlig riktning. Solen går ned i den dimma som branden orsakat och man kände brandlukten. Eftersom jag inte kan åstadkomma en doftbild så får jag illustrera doften med en rökslinga. Känner ni den då mina läsare?

Jag målade ju motiv från brandskogen i somras. Tidigare har jag målat detta motiv från en annan vinkel - länkar till det blogginlägget nedan. Vid sidan av det goda i livet finns det mörka och svåra - både i samhället och privat. Mitt i skönheten känner man branddoften.
 
 


http://v-ollaiver.blogspot.se/2014/10/stenar-ser-visst-ut-sa-dar.html