lördag 20 augusti 2016

Brandskogen III


Alla goda ting är tre så nu blev det en Brandskogen III  Önskar jag kunde flyta ut i några abstraktioner också med inspiration av detta men jag kanske är för jordnära och realistisk och fantasilös?

Det roliga med de här tre bilderna är i alla fall att jag har målat utan någon skiss i grunden, har bara delat upp proportionerna - himmel - skog - marken framför. Det är ganska skönt att slippa dessa skisser för de blir hämmande när man målar anser jag. Nu målar jag lager på lager från bakgrunden. Och det är det härliga med akryl att det bara är att fortsätta måla, torkar mycket snabbt. Okey men jag har kladdat över och ändrat på olika ställen ett antal gånger men det blir nog så även om man har en skiss till grund, när man nu är en glad amatör. Men det var ju också ganska lätt här för jag ´hade inga som helst behov av att det skulle se exakt ut som förebilden.



Nu har jag alltså en triptyk av brandskogen: