lördag 20 augusti 2011

Gått på kurs....


Jag har varit i Värmland och gått på kurs, närmare bestämt på Molkoms folkhögskola:
 Det var en kurs i akrylmålning, som jag äntligen fick tag på efter att ha fått nobben på flera håll på grund av för få anmälningar. Jag törstar efter alla praktiska råd jag kan få för att denna färg ska bli lite mer följsam i mina intentioner och liiiite klokare hoppas jag att jag blivit. Dessutom fick vi en del tips om olika alternativ till underlag för målningen. Jag bidrog till alternativt tänkande genom att måla på baksidan av en duk. ;-) Duken slukade färg, den blev liksom aldrig nöjd.......

Vad gäller den egna kreativiteten så blir jag om möjligt än mer fyrkantig när jag går på kurs, jag som längtar efter den förlösande fantasin. Men jag har ju massor av tid att måla här hemma så det viktigaste på kursen var ju inte att producera. 



Vi blev välkomnade med störtregn och avvinkade med detsamma men däremellan kunde vädret vara riktigt skapligt. Det blev en skön promenad tillsammans med några kurskompisar för att utforska Molkom. Bland annat tittade vi in i "Antik och design": http://www.antikochdesign.se/  För den som är intresserad av gamla och vackra ting är det en upplevelse att gå och titta där: 
Vår kursledare heter Tommy Bergström, en man med värmländskt gemyt och många strängar på sin lyra: 

Jag avslutar med några bilder från kursen: Det var en trevlig och avspänd stämning, där vi kunde ta råd både från ledaren och varandra.